Relacje Mam

Relacja z konferencji „Jak być matką i z sukcesem prowadzić firmę”

24 listopada 2014 • Autor:

Konferencja „Jak być matką i z sukcesem prowadzić firmę” odbyła się miesiąc temu 23 października w Centrum Olimpijskim w Warszawie. Na wstępie przepraszam za tak późną relację. Jak wiecie we wrześniu wróciłam do swojej pracy etatowej i czas mi się skurczył. Żeby lepiej nim dysponować zapisałam się nawet do grupy na facebook-u Pani Swojego Czasu, jak na razie skupiam się na czytaniu i myśleniu jakie to mądre i że trzeba to wprowadzić w życie. Mam nadzieję, że w niedługim czasie skończy się czas czytaniu i zabiorę się za działanie 🙂 Zamieszczam jeszcze rysunek mojej ulubionej Freelancerki, który idealnie opisuje moją obecną sytuację 🙂

10806265_1504725329789896_5526671583756293796_n

 

Ale wracając do konferencji, bo przecież o tym miałam pisać. Moja relacja będzie okraszona zdjęciami, ponieważ nie byłabym sobą jak bym tam poszła i nie zrobiła kilku zdjęć. Głównymi organizatorkami były założycielki Fundacji Przedsiębiorczych Kobiet – bardzo fajne i energiczne kobiety, które mają po 3 i 4 dzieci więc są dokonały przekładam, że dzieci nie ograniczają nas kobiet. Konferencja była współfinansowana ze środków otrzymanych z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w ramach otwartego konkursu ofert – Konkurs Inicjatyw Organizacji Pozarządowych w 2014 rokuPartnerami Głównymi byli natomiast: Bank BPH, marka Iwostin, PayU, Microsoft, Mazda, BioBazar i SafeKiddo. Miałam trochę obawy czy prelekcje nie będą aby nachalną reklamą produktów, ponieważ przeznaczony czas na poszczególne, nie był długi ok. 20 minut, na szczęście moje obawy się nie spełniły. Oczywiście poszczególni prelegenci mówili o swoich firmach, jednak nie była to tylko i wyłącznie czysta reklama.

 
 
Konferencję opiszę zgodnie z agendą spotkania, pisząc parę słów o każdym wystąpieniu. Jak widać jedne z nas dzielnie studiowały program inne musiały na chwilkę odłożyć do wózka:
 
 
Po powitaniu uczestniczek przez Katarzynę Wierzbowską, prezeskę i Dorotę Czekaj, wiceprezeskę Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet, pierwszą prelekcję wygłosiła Iwona Majewska-Opiełka, psycholożka, autorka wielu książek, założycielka Akademii Skutecznego Działania. 
 
Pani Iwona dała wszystkim w energiczny sposób bardzo pozytywnego kopa. Przekonywała nas, że nie powinnyśmy się zastanawiać czy damy radę, bo z pewnością poradzimy sobie ze wszystkim, ale czy jesteśmy skuteczne. Myślę, że każda z nas powinna się na nad tym głęboko zastanowić. Co z tego, że się narobimy jak osły, opracujemy piękną strategię, wprowadzimy super produkt, zareklamujemy się w gazecie jak się okaże że to po prostu nie działa. Warto się zastanowić czy nasze działania są optymalne i czy te konkretne pasują do naszego biznesu i trafiamy do klienta. Warto też się zastanowić jakie koszt ponosimy i to nie tylko te materialne, ponieważ okaże się że mamy super prosperująca firmę lub robimy zawrotną karierę zawodową, ale wracamy do pustego domu lub nasze dziecko częściej przytula się do niani niż do nas. Może się także okazać, że poświęcamy się zupełnie domowi, a jednak coś w nas nie gra, coś się kłóci. Jedno jest pewne tylko szczęśliwa Mama może wychować szczęśliwe dziecko, a siła jest w nas  i jesteśmy skazane na sukces, a dlaczego? Więcej informacji na zdjęciu:
 
Pani Iwona przekonywała nas także, że na wszystko jest czas, czas na karierę, czas na biznes, czas na dziecko. Dajmy sobie więcej luzu. Dzisiaj w „Wysokich Obcasach extra” (numer  października) czytałam wywiad z Panią Ewą Woydyłło-Osiatyńską, która zaczęła studiować psychologię w wieku 40 lat, a dzisiaj jest znaną psycholożką i terapeutką uzależnień – to potwierdza słowa Pani Iwony wszystko ma swój czas. Mnie natomiast szczególnie jedno zdani zapadło w pamięć i z lubością powtarzam je mojemu mężowi: Kobieta nie jest zmienna, jest elastyczna” 🙂. Na koniec Pani Iwona powiedziała, że w naszym życiu nie ma porażek, są tylko kolejne doświadczenia jak czegoś nie robić na przyszłość. Pani Iwona przekonywała nas także, że dziecko nie przeszkadza w niczym i nic nie utrudnia, aktywizuje nas za to mocniej w pewne działania i przekazuje nowe wartości. Jak widać słuchaczką maluchy też nie przeszkadzały aby robić notatki:
 
lub w skupieniu słuchać:
 
Po Pani Iwonie wystąpił Pan z  SafeKiddo. Niestety Pan nie zyskał mojego uznania, ponieważ na zakończenie prezentacji zaprosił wszystkie troskliwe matki do jego stanowiska, sugerując przez całe wystąpienie, że tylko nie odpowiedzialni rodzice nie skorzystają z jego produktu. Jak płachta na byka działają na mnie manipulacja i używanie języka, które w tak bezpośredni sposób działa na emocjach w szczególności mam, wiadomo że każda z nas jest troskliwa, a sugerowanie, że tylko z jego produktem okażemy pełną troskę jest dla mnie nie do przyjęcia. Natomiast z tego wystąpienia mam zdjęcie, na którym widać pełną salę Mam 🙂
 
Następnie o pomyśle i przygotowaniach do założenia swojego biznesu mówiła prowadząca w ramach SkillShare Center spotkania z obszaru „firma” Anna Kupisz-Cichosz, ekonomista, trener i coach, współwłaścicielka firmy Softway Ltd. Pani Anna przekonywała nas, żebyś bardzo mocno zaplanowali swoje działania, żebyśmy nie działały chaotyczni i były przygotowane na każdą przeszkodę. 
 
Tak więc dziewczyny długopisy w rękę i planujemy swój biznes. Niektóre z nas już zaczęły to robić podczas konferencji:
 
Zadania podwyższenia motywacji do działania podjęła się w swojej prezentacji Iwona Kordjak, certyfikowany coach i trener Akademii Skutecznego Działania.
 
Pani Iwona w bardzo obrazowy sposób uświadomiła nam, że konieczne jest odnalezienie równowagi pomiędzy różnymi sferami życia, zarówno zawodowego, jak i prywatnego. Przekonywała również, że aby osiągnąć sukces kobiety w roli matki, żony, przedsiębiorcy, powinnyśmy być „wystarczająco dobre” i aby znaleźć balans musimy pamiętać o czasie dla siebie, robieniu tego, co sprawia nam przyjemność i doenergetyzowuje. Bardzo spodobało mi się zadnie, że przy godzeniu ról zawsze będziemy schodzić z kursu i żebyśmy się tym bardzo nie przejmowały, tak więc jak już mamy spisany ten plan dajmy sobie zawsze spore pobocze przy naszej drodze do sukcesu. Na początku odpowiedzmy sobie na dobre pytania:
 
Kolejną prelegentką była Barbara Michalska, specjalistka od produktu Office 365, w polskim oddziale Microsoft.
 
Przedstawiła elementy składające się na zbudowanie  efektywnego modelu biznesowego, a także narzędzia potrzebne do stworzenia i rozwijania firmy. Pani Barbara zachęcała nas do korzystania z wszystkich narzędzi technologicznych które mamy w dzisiejszych czasach: aplikacje na smartfony, chmury z danymi itp. – bardzo to do mnie przemawia, ponieważ zawsze dążę do tego żeby maksymalnie usprawnić swoją pracę. Wiedziałam, że jest w pakiecie Office coś takiego jak OneNote ale jakoś nigdy nie przyszło mi do głowy z tego korzystać – teraz jestem zachwycona tym pomysłem w jednym dokumencie-notesie mam zapisane wszystko. I to co dotyczy ChwalmyMamy i to co dotyczy spraw etatowych i kolejne sesje do zrealizowania i pomysły na rozwój DDFStudio i listę książek do przeczytania i ulubione blogi do których zaglądam i przepisy na weekend i nowy krem do kupienie którego recenzję przeczytałam w gazecie. Do tej pory miałam w każdym komputerze pilik z pomysłami, które wpadały mi do głowy – teraz mam wszystko w jednym miejscu. I nie jest to reklama – naprawdę zakochałam się w OneNote 🙂
 
Barbara Żbik z PayU zaciekawiła nas prezentacją na temat sklepów internetowych. Nie tylko dlatego, że miała sklep z akcesoriami do Pole Dance. Zwracała uwagę, żebyśmy bardzo uważnie zastanowili się nad  naszymi hasłami reklamowymi, podając kilka ciekawych pomysłów nietrafionych haseł:  
 
Pani Barbara również zwróciła uwagę na opisy jakie tworzymy na naszych stronach, żeby były spójne ze słowami kluczowymi w google. Ja już zaczęłam szperać na ten temat – oczywiście w google 🙂
 
Następnie Magdalena Krocz z fanchising.pl podzieliła się wiedzą na temat przystępowania i prowadzenia franczyzy. W moim odczuciu jednak troszkę zniechęcała niż zachęcała do skorzystania z franczyzy.  
 
Na koniec wystąpiła  Agnieszka Czmyr-Kaczanowska założycielka portalu mamopracuj.pl.
Pani Agnieszka zachęcała nas do wykorzystywania wszystkich zasobów jakimi dysponujemy, czy to są znajomi którzy nam pomogą przy różnych działaniach w naszej firmie, czy też mąż który zaopiekuje się dziećmi np., podczas wystąpienia na konferencji 🙂 
 
Ukoronowaniem spotkania była dyskusja panelowa ”Jak myć matką i prowadzić firmę – recepta na sukces”. Puste krzesła już czekają. 
 
Rozmowę poprowadziła Aleksandra Więcka redaktorka Urody Życia.
 
W dyskusji bardzo osobistymi doświadczeniami dzieliły się: Anita Hawryńska – Edificio, Katia Roman-Trzaska – Little ChefTatiana Krawczyńska Zaucha – Sedmo, Katarzyna Rokicka – Muller – mamArchitekci.
 
Panel był bardzo inspirującym doświadczeniem –  4 kobiety, 4 pomysły na biznes, 4 różne doświadczenia. Pani Katarzyna po urodzeniu dziecka zaczęła otrzymywać zlecenia mniejszej wagi jednak nie chciała się na to godzić – dlatego otworzyła firmę architektoniczną i biuro coworkingowe dla mam. Pani Anita, postanawiała założyć swoją firmę, kiedy to wróciła z kolejnej delegacji i okazało się że dziecko zaczęło w między czasie chodzić.  Z chwilą urodzenia dziecka okazało się, że Pani Tatian nie jest potrzeba w firmie, pomimo tego, że jej zespół sprzedażowy osiągał najlepsze wyniki w firmie. Pani Katia natomiast porzuciła  prawo na rzecz gotowania i spełnienie zawodowe osiągnęła przy organizacji warsztatów z gotowania dla dzieci. Różne doświadczenia, różne umiejętności i jedno wspólne pragnienie do życia w zgodzie z sobą, oraz chęć wychowania dzieci na wartościowych ludzi. Wszystkie Panie zwracały uwagę, żeby w tym całym zabieganiu zawsze znaleźć czas dla siebie i dla Partnera. Pobyć razem, napić się wina i porozmawiać nie tylko o dzieciach, mieć  zawsze swój własny azyl.
 
 
Na konferencji została również zainaugurowana, nowa inicjatywna Fundacji – SkillShare Center. Jest to platforma wymiany doświadczeń i przekazywania praktycznej wiedzy stworzona z myślą o paniach prowadzących swój biznes, jak również tych, które dopiero noszą się z zamiarem założenia firmy. Skorzystać mogą również businesswomen, które z powodzeniem działają na własny rachunek, ale chcą się skutecznie rozwijać
 
To tyle na temat prezentacji, możecie je pobrać tutajNiestety z  powodu opóźnienia nie mogłam zostać do końca, czego bardzo żałuję ponieważ panel dyskusyjny był mega inspirującym doświadczeniem. Organizatorki powinny wziąć to pod uwagę, że konferencja jest dla mam i musimy odebrać dzieci ze żłobka, przedszkola czy od niani – to moja jedyna uwaga do poprawy przy następnym spotkaniu, bo mam nadzieję, że kolejne się odbędą 🙂 Nie mniej jednak spotkanie uważam za mega inspirujące i dające pozytywną energię do działania. Super jest posłuchać kobiet, które mają dzieci w większości przypadków więcej niż dwoje i doskonale umieją zorganizować sobie życie zawodowe i prywatne. Bardzo lubię takie inicjatywy pokazujące, że kobiety super ze sobą współpracują, pomagają i motywują się do działania. Jest to idea która idealnie wpisuje się, także w nasz koncept ChwalmyMamy. Zachęcam kobiety do chadzania na różne takiego typu inicjatywy. Z każdego spotkania można wynieść coś dla siebie, usłyszeć choćby jedno słowo które pobudzi nas do działania. Uważam ten dzień za miło spędzony w gronie pozytywnych kobiet. Jak wiadąć niektóre z nas zapisywały skrzętnie każde słowo:
 
inne poszły trochę na łatwiznę i robiły zdjęcia, tak jak ja 🙂 każda forma jest dobra, aby zapamiętać coś dla siebie.
 
 
 
Oczywiście spotkałam, także Gosię z Doradcy Piękna, z którą regularnie spotykam się na wszystkich takich wydarzeniach, pozdrawiam Cię ciepło Gosiu:
 
 
W przerwie konferencji można było spotkać się z autorkami książek i zdobyć autograf, między innymi Małgorzaty Szyszko-Kondej, która napisała wzruszającą i zabawną, chwilami słodko-gorzką powieścią obyczajową o sześciu kobietach powiązanych rodzinną tajemnicą. Wg  portal książkowy Granice.pl, książka „Sześć córek” jest najlepszą książką na lato w kategorii literatura kobieca.
 
 zjeść ekologiczne jabłko:
 
wymienić się doświadczeniami:
 
napić się kawy
 
czy po prostu porozmawiać:
 
W konferencji wzięło udział około 200 mam, które zadeklarowały, że mają w sumie ponad 400 dzieci. Wszystko dokładnie zostało zapisane na tablicy i policzone przez  Kasię z Fundacji:
 
 

Konferencja była dla Mam, więc nie mogło na niej zabraknąć dzieci, które uważnie słuchały: 

 

zawierały nowe znajomości:

ćwiczyły umiejętności wstawania:

 
zwiedzały nowe tereny:
 
smacznie spały w ramionach Mamy:
 
robiły przerwę na przekąskę:
 
lub zostawiały swój widoczny ślad:
 
Bilet na to wydarzenie przekazała mi nieoceniona Kasia ze Stowarzyszenia Polka Potrafi. Dziękuję ci Kasiu i do zobaczenia na kolejnych wydarzeniach 🙂
 
Dorota DDF.
p.s. zdjęcia oczywiście mojego autorstwa 🙂 
 

Komentarz